پارامبیر سینگ رئیس پلیس اسبق کلانشهر مومبای از اول ماه می سالجاری میلادی به صورت ناگهانی ناپدید شده بود پس از هشت ماه ناگهان در محل کار خود حاضر می شود

روزنامه: تایمز آف ایندیا  

پارامبیر سینگ رئیس پلیس اسبق کلانشهر مومبای از اول ماه می سالجاری میلادی به صورت ناگهانی ناپدید شده بود پس از هشت ماه ناگهان در محل کار خود حاضر می شود و به ابهامات در مورد کشته شدن و یا فرارش به خارج از هند پایان می دهد. برخی از مسئولان و فعالان اجتماعی ناپدید شدن او را با بمب گذاری نزدیک برج موکش آمبانی ثروتمندترین مرد آسیا مرتبط دانسته اند. همه اعضا خانواده او و حتی وکیل وی در این مدت هشت ماه نیز سکوت اختیار کرده بودند و به هیچ وجه درباره او هیچ چیزی به زبان نمی آوردند. پارامبیر سینگ، ماموری شناخته‌شده و خوش‌نام، تنها دو سال پیش به عنوان فرمانده نیروی ۴۵ هزار نفری مومبای انتخاب شده بود.

ماجرای بمب گذاری عجیب نزدیک برج محل زندگی موکش آمبانی در ماه فوریه آغاز گردید. چند روز بعد، جسد کسی که گفته می‌شد صاحب ماشین حامل بمب بوده است در سواحل نزدیک شهر پیدا شد. پلیس در ادامه گفت که او را کشته‌اند و جسدش را به دریا انداخته‌اند. در همین راستا ، آقای سینگ و انیل دشموک، وزیر سابق، اتهاماتی علیه یکدیگر مطرح کرده‌ بودند. بازداشت مامور پلیس به نام ساچین واز که طبق گزارش‌ها با قربانی آشنایی داشت بر ابهامات افزود. بازرسان عقیده دارند که این مامور پلیس در انتقال ماشین حامل مواد منفجره به نزدیکی خانه آقای آمبانی، و همچنین قتل مالک ماشین، نقش داشته است. او این اتهامات را رد کرده است. پس از آن آقای سینگ در ماه مارس به فرماندهی گارد خانگی ایالت ماهاراشترا منتقل شده بود، تصمیمی که به گفته رسانه‌های هند جابجایی وی به سازمانی بدون درآمد محسوب می‌شد. انیل دشموک، وزیر داخله ایالت ماهاراشترا، گفته بود "این یک انتقال عادی نیست. اشتباهات اعضای دفتر رئیس پلیس جدی بوده است و او به همین دلیل منتقل شده است." هنوز مشخص نشده است که این اشتباهات دقیقا چه بوده است. در پی این انتقال، آقای سینگ با ارسال نامه‌ای به  سر وزیر دولت ایالت مهاراشترا ، آقای دشموک را که رئیسش نیز محسوب می‌شود به فساد و اخاذی متهم کرد. ولی مدرکی در این باره ارائه نداد. در این نامه که خطاب به اوداو تاکری، سر وزیر ایالت، نوشته شده بود، فرمانده سابق پلیس آقای دشموک را متهم کرد که به آقای «واز» دستور داده است، میلیون‌ها دلار از صاحبان رستوران‌ها و هتل‌های مومبای که تخلف کرده‌اند رشوه بگیرد. البته آقای دشموک این اتهامات را رد کرد، اما در اوایل ماه آوریل مجبور به استعفا شد. تحقیقات یک اداره دولتی در این زمینه نهایتا به بازداشت وزیر سابق در ماه نوامبر منجر شد. او با اشاره به اینکه آقای سینگ گفت "کسی که من را متهم کرد به خارج گریخته است." حال با ظاهر شدن رئیس پلیس بسیاری از سوال ها و ابهامات باقی است که باید به آنها پرداخته شود.

کد خبر 9805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =